Agencja marketingowa ma szerokie pole działania, a jednym z obszarów jej zainteresowań są social media, czyli media społecznościowe, przez które komunikuje się z potencjalnymi klientami danej marki. Social media pozwalają publikować różnego rodzaju treści, a przez to nawiązywać i podtrzymywać kontakty z fanami. Agencja marketingowa musi zadbać o to, by prowadzona kampania w mediach społecznościowych była jak najbardziej spójna.
Tylko takie działania przyniosą oczekiwanie efekty.
Księga identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa
Spójna komunikacja wizualna w mediach społecznościowych powinna mieć swój początek w specjalnej księdze identyfikacji wizualnej. Taka księgę powinno posiadać każde przedsiębiorstwo, by zawsze tworzyć spójne komunikaty.
Jednak nie każda firma może pochwalić się taką księgą. Małe i średnie firmy zazwyczaj jej nie posiadają. I w takiej sytuacji trzeba poradzić sobie inaczej i opracować podstawowe zasady tworzenia przekazów.
Spójne grafiki w social mediach
Publikowane na kanałach społecznościowych grafiki powinny być tworzone w jednym stylu. Infografiki, bannery, gify i innego rodzaju grafiki powinny być opatrzone logo firmy, mieć ten sam font i obrane kolory firmowe. Wszystkie te działania zwiększą rozpoznawalność marki.
Odbiorca od razu pokojarzy ujrzaną grafikę z daną marką! Pamiętaj również o tym, by dopasować przekaz do grupy docelowej. Weź pod uwagę, w jakim wieku są Twoi klienci, jaka jest ich płeć, zainteresowania i z jakich urządzeń korzystają (czy jest to laptop, tablet czy telefon komórkowy?).
Powody, dla których warto zachowywać spójność
Dlaczego spójność kampanii w social mediach jest tak ważna? Ponieważ przekłada się na zapamiętywanie i późniejszą rozpoznawalność marki przez klientów.
Każdy komunikat, który wysyłamy do odbiorcy powinien łączyć się z tym poprzednim. Zdobywamy w ten sposób również zaufanie i budujemy społeczność lojalnych fanów. Poza tym, spójna koncepcja usprawnia pracę agencji marketingowej!.