Każdy przedsiębiorca chce, by jego firma przynosiła jak największe zyski i jednocześnie była poczytywana za wzór na współczesnym rynku.

Nie da się ukryć, że bardzo wiele zależy od osób, które zatrudni oraz od tego, czy przestrzegają one ustalonych odgórnie zasad.

W biznesie bowiem także obowiązuje pewna etykieta, którą można określić mianem specjalnego rodzaju savoir-vivre’u.

Etykieta biznesu jest bardzo ważna dla wszystkich pracowników.

Jej przestrzegania wymagają zwykle wszyscy szefowie, a niedostosowanie się do ogólnie panujących wymogów często odbiera realną szansę na zdobycie premii uznaniowej czy ewentualny awans.

Dla osób, które opanują biurowy savoir-vivre, świat staje się zresztą znacznie prostszy.

Wiedzą oni bowiem, jak zachować się wobec kolegów i koleżanek w pracy, a także w jaki sposób postępować z osobami na wyższych stanowiskach.

Trudno też stwierdzić, że odpowiednie postępowanie pracowników nie wpływa na postrzeganie danej firmy przez potencjalnego klienta.

Jeśli spotkają się oni z uprzejmym personelem, który będzie umiał się zachować w każdej sytuacji, a spotkanie biznesowe nie dostarczy mu rozczarowań, bez wątpienia postanowi podjąć współpracę lub skorzystać z usług przedsiębiorstwa.